Co wszyscy powinniśmy wiedzieć o pistacjach?

Chociaż pistacje mają tendencję do być uważane za orzechy, są one faktycznie nasionami. Uważa się, że pistacje były jedzone już w 6750 r. p.n.e. Obecnie, Iran, Stany Zjednoczone i Turcja są największymi producentami pistacji na ziemi. Mają charakterystyczny orzechowy smak, doskonałe wartości odżywcze i imponującą wszechstronność w wielu kulinarnych opcjach. Od przekąsek i dodatków do sałatek po lody i inne desery, takie jak kruche ciasteczka.

Jakie są walory smakowe pistacji?

Pistacje mają kremową spoistość i naturalnie słodki, a zarazem ziemisty smak. Dlatego idealnie nadają się do wszystkich słodkości. Kremowa konsystencja i ziemiste odcienie orzechów włoskich sprawiają, że są one doskonałym dodatkiem do pikantnych i cierpkich smaków. Doskonale smakują w połączeniu z przyprawami, w których dodają pikanterii. Pomimo charakterystycznych cech, istnieją pewne subtelne różnice określające poszczególne odmiany orzecha.

Co zawierają pistacje?

Pistacje są chwalone za unikalny smak, ale orzechy powinny być również poważane za różne korzyści zdrowotne. To niskokaloryczna przekąska. 49 orzechów to około 160 kalorii. Pistacje mają również wiele błonnika. Błonnik odgrywa istotną rolę w kontrolowaniu cholesterolu i cukru we krwi, a witamina B6 i tiamina wspierają podkreślony system, funkcjonowanie mózgu i zdrowie oczu. Ponadto, pistacje mogą one również być dobrym źródłem białka, potasu, miedzi, a także fosforu.

Wysoki poziom fitosteroli i aminokwasów

Pistacje są arcybogatym źródłem fitosteroli, które okazały się być skuteczne w obniżaniu cholesterolu. W badaniu przeanalizowano poziom fitosteroli w powszechnie spożywanych produktach i stwierdzono, że pistacje i nasiona słonecznika oferują najwyższy poziom fitosteroli wśród powszechnie występujących orzechów i nasion. Pistacje są dobrym źródłem aminokwasów, które są inspiracją dla białka. Pistacje, szczególnie wysokie w L-argininę, są niezbędne do wspierania procesów metabolicznych organizmu poprzez poprawę przepływu krwi w zatkanych tętnicach. Pistacje zawierają również białka luteinę i zeaksantynę, które odgrywają ważną rolę w ubezpieczeniu zdrowia oczu i mogą spowolnić postęp związanego z wiekiem osłabienia plamki żółtej.

Bezpieczne przechowywanie

Pistacje z solą należy przechowywać w szczelnym pojemniku w chłodnym i suchym miejscu. Orzechy przechowywane w temperaturze pokojowej zachowują stabilność przez kilka tygodni. Trzymane w lodówce mogą przetrwać miesiące lub nawet rok.